БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

Конспект заняття  (вікторина)

з безпеки життєдіяльності на тему: «Мій друг – дорожній рух»

16.05.2022 – 20.05.2022

Мета :

·        Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху;

·        Розвивати вміння  і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків ;

·        Розвивати пізнавальні інтереси дітей ;

·        Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці ;

Обладнання: презентація, тематичні малюнки, відеоролик https://youtu.be/59dzdTHKbxc

 

Хід проведення

Ми з вами живемо у місті, тому щодня, перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося міським транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

Перед  початком вікторини пропоную прослухати доволі сумну статистику по дорожньо-транспортним пригодам в України та взагалі усьому світі.

За даними ООН дорожні аварії є у всьому світі другою причиною смерті серед молодих людей у віці 5-29 років і третьою причиною смерті людей у віці 30-44 років. В автопригодах щорічно гине приблизно 1,2 мільйони осіб, ще 50 мільйонів людей одержують травми або стають інвалідами.

Кожні 16 хвилин в Україні відбувається ДТП, а кожні дві години гине людина. В середньому за добу в ДТП гине 14 і отримує травми різного ступеню тяжкості понад 100 осіб. В Україні відносна кількість загиблих в ДТП в 4-10 разів більша, ніж в країнах Євросоюзу, США.

У першій половині 1990-х щорічний показник жертв був у рамках 7,5-8,5 тис. чоловік. З 1996 року намітилася тенденція до зменшення кількості загиблих до 5-5,5 тис осіб. На початку століття у зв´язку зі збільшенням автомобілізації і не завжди високим професійним рівнем водіїв розпочалося зростання ДТП і загиблих. Піком став 2007 рік – 9,5 тисяч загиблих і 78,5 тисяч поранених.

Дослідження свідчать, що залежно від ролі в дорожньому русі потерпілі від порушень поділяються таким чином: водії – 25,4%, пасажири – 31,3%, пішоходи – 40,4%, велосипедисти – 1,9%, інші особи – 1,0%. Найбільш уразливою групою потерпілих є пішоходи, адже вони найбільш чисельні учасники дорожнього руху.

Майже 60% жертв – результат ДТП на заміських дорогах і 40% – у населених пунктах. За кількістю жертв ДТП Україна займає 5 місце в Європі після Росії, Італії, Франції та Німеччини.

За останні 20 років в Україні на дорогах загинули 137 тисяч людей. Ще близько мільйона були травмовані.

І це не просто цифри. Це численні зруйновані плани та цілі. Це зруйновані сім’ї. Зруйновані долі. Зруйновані життя. Зруйновані цілком і повністю…

Тому, щоб зберегти своє життя, життя близьких, життя оточуючих, всі ми маємо хоча б знати та дотримуватись правил дорожнього руху. І маємо надію, що наша вікторина вам в цьому допоможе.

Але яка ж вікторина без учасників? А от їх в нас вдосталь. Нумо ж послухаємо між ким відбудеться сьогоднішнє товариське змагання.

(Представлення команд. Назва, капітан, девіз).

Отож, коли всі готові, розпочнемо.

1 тур. Бліц-турнір

Командам пропонуються запитання (по черзі від 1 до 22). Питання задаються по черзі кожній команді.  У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання:

1) З яких частин складається міська дорога? (З проїзної частини і тротуару)

2) Які засоби мають бути в аптечці автомобіля? (Дезинфікуючі, серцеві, засоби для зупинки кровотечі)

3) Яка категорія водійського посвідчення дає право працювати водієм автобуса?(D)

4) Як потрібно обходити трамвай і автобус? (Трамвай — спереду, автобус — ззаду, коли нема поблизу переходу)

5) Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)

6) Як потрібно обходити тролейбус? (Тролейбус потрібно обходити позаду, коли нема поблизу переходу)

7) Як найчастіше називають водія? (Шофер)

8)  Що таке ДТП? (Ситуація, що склалася під час руху транспортного засобу; внаслідок цього травмовані або загинули люди, завдано матеріальних збитків)

9) Як правильно діяти у разі ДТП? (Викликати дорослих, рятувальні служби, припинити дію чинників, які загрожують життю, надати першу допомогу, запам'ятати марку і номер авто, який утік з місця пригоди)

10) Які сигнали подає світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)

11) Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

12) Які є види ДТП? (Зіткнення, наїзд, перекидання)

13) Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)

14) 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

15) Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)

16) Скільки сигналів має пішохідний світлофор? (Два": червоний і зелений)

17) Як правильно сідати в автобус? (Зі спеціального майданчика або з узбіччя після цілковитої зупинки транспорту)

18) Яка дорога називається багатосмуговою? (Дорога, по якій транспорт рухається кількома смугами у різних напрямках)

19) Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)

20) Які бувають пішохідні переходи? (Підземні, наземні, надземні)

21) Як називається місце переходу пішохода через дорогу? (Пішохідний перехід)

22) У яких місцях встановлюється знак “Діти”? (Біля шкіл, дитячих садочків))

2 тур . Виправ помилки

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

Якщо помилку тільки знайшли – 0,5 балів, помилку виправили – 1,0 балів.

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).

4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

3 тур .«Показуха»

Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.


Команда 1

– Водій

– Зебра

– Велосипедист

– Світлофор

– Пішоход

– Регулювальник

– Шлагбаум

Команда 2

– Перехрестя

– Підземний перехід

– Свисток

– Дорожній знак

– ДТП ( аварія)

– Мотоцикл

– Пасажир


4 тур. Дорожні знаки.

Командам демонструються дорожні знаки (10 шт.)

Відповідає команда, яка швидше піднімає сигнальну картку. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Відповіді.

1) Крутий підйом.

2) Надземний пішохідний перехід.

3) Нерівна дорога.

4) Інваліди.

5) Зупинка таксі.

6) Автобусна зупинка.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Рух на велосипеді заборонено.

9) Слизька дорога.

10) Перевага зустрічного руху.

5 тур. Конкурс капітанів.

Капітанам команд пропонується головоломка. Час на виконання — 3 хвилини. Кількість балів – 10 (капітан, який відповів першим), 5 (капітан, який відповів другим), 3 (капітан, який відповів третім).

АВТОБУС

Питання : В який бік рухається  автобус?

В какую сторону едет автобус?  - Графическая головоломка

Відповідь: Вхідні  двері знаходяться з протилежного боку втобуса - тому, автобус рухається відносно нас в лівий бік.

 

6 тур. Ситуаційні завдання.

Командам пропонуються ситуації. Треба їх проаналізувати і дати повну відповідь. Час для роздумів – 1 хвилина. Максимальна кількість балів – 5.

1) У Володі та Славка батько водій. Він керує вантажівкою-самоскидом. Часто на обід батько приїздить на машині. На прохання підлітків катає їх у кабіні свого КАМАЗу до кінця вулиці. Одного разу батько відмовив покатати, бо дуже поспішав. Тоді вони вирішили залізти в самоскид, щоб покататися і непомітно вистрибнути з кузова машини біля найближчого світлофора. На які небезпеки наражаються ці підлітки?

Відповідь: Підлітки ризикують отримати травми під час стрибка зі самоскиду, потрапити під колеса автомобіля, що рухається позаду. Наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху.

2) Якось спекотного літнього дня 18-річний Олександр, який місяць тому одержав посвідчення водія, запропонував своїм друзям поїхати на річку. Щоб нікого не образити, Олександр дозволив розміститися у старенькому «Москвичі» 10 підліткам. На яку небезпеку Олександр наражає себе, своїх пасажирів та інших учасників дорожнього руху?

Відповідь: Автомобіль розрахований на певну кількість пасажирів. У даному випадку на чотири особи. Переповненим автомобілем керувати важче, а отже, виникає ризик потрапити в ДТП, травмуватися самому та травмувати інших учасників дорожнього руху.

7 тур. Знайди небезпеку.

Командам пропонується розглянути по черзі три малюнки. Першою відповідає та, що підняла сигнальну картку. Правильна відповідь – 5 балів.

22 22 001

1.Знайдіть на малюнку сімох необережних людей, які порушують правила вуличного руху.

2.Розглянь малюнки.

Які правила перевезення вантажу порушено?

 

 

Відповіді. Малюнок 1.

1)     Школяр переходить вулицю на червоне світло.

2)     Чоловік, що вітається, іде проїзною частиною.

3)     Двері автобуса защемили вантаж хлопчика.

4)     Пасажир самовільно розчиняє двері автобуса.

5)     Школяр перебігає дорогу позаду автобуса.

6)     Велосипедист збирається перетнути дорогу в небезпечному місці.

7)     Дівчинка стоїть близько до краю тротуару.

Малюнок 2.

1)     Вантаж на даху автомобіля заважає водієві бачити дорогу.

2)     Вантаж у салоні автомобіля обмежує рухи водія.

3)     Вантаж, що розсипався на проїзну частину може призвести до аварійної ситуації.

4)     Вантаж, що виступає за габарити автомобіля, не позначений червоною стрічкою.

8 тур . Підсумуй сказане

Команди переглядають соціальну ракламу та висловлюють свої думки, щодо побаченого.

Підведення підсумків гри.

Використані ждерела:

1.      https://vseosvita.ua/library/metodicna-rozrobka-pozaauditornogo-zahodu-znavci-doroznogo-ruhu-z-disciplini-avtomobilni-perevezenna-120941.html

2.      https://youtu.be/59dzdTHKbxc

 


________________________________

Вберегтися і вижити

Мета:

Ø  Ознайомити учнів із поняттям , «надзвичайні ситуації»;

Ø  Розглянути поняття «безпека життєдіяльності» та «небезпека життєдіяльності»;

Ø  Розвивати вміння учнів складати алгоритм дій у небезпечних ситуаціях;

Ø  Формувати практичні вміння та навички складання повідомлень про небезпечну ситуацію;

Ø  Розвивати увагу, мислення, вчити аналізувати, робити висновки, виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я та здоров’я навколишніх людей.

 

Очікувані результати:

v  учні мають називати принципи безпечної життєдіяльності;

v  мають наводити приклади безпечних і небезпечних ситуацій;

v  учні мають розпізнавати основні ознаки небезпечних ситуацій;

v  учні мають розуміти необхідність безпечної поведінки в громадських місцях;

v  учні мають уміти за необхідності звертатися до служби захисту населення;

v  учні мають дотримуватися порядку дій при потраплянні в небезпечну ситуацію.

 

Базові поняття та терміни: 

сигнал оповіщення, евакуація, артобстріл, тривожна валіза, вибухонебезпечні предмети.

Обладнання:

Мультимедійна дошка, ілюстрації по темі, малюнки, схеми, пам’ятки правил безпеки

Тип уроку:

засвоєння нових знань.

 

Вступ

Розповідь класного керівника:

Події останніх років в нашій країні показали всім нам, що ми живемо в світі, про який ми нічого, насправді, не знаємо. Ми не знаємо, як поводитися, якщо банкомат відмовиться видавати гроші, що буде, якщо магазини закриються на тиждень, що пити, якщо в крані не буде води, і куди бігти, якщо місто буде захоплене ворогом. Військові люди можуть про себе подбати – їх цьому вчили. Що робити цивільним людям? Куди бігти? І  що з собою брати?

 

Надзвичайні ситуації.

    «УВАГА ВСІМ!» ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ПОЧУЛИ СИРЕНУ

   Головним сигналом оповіщення населення про надзвичайну ситуацію в мирний час є сигнал «Увага всім!».

Почувши звуки електросирени, необхідно включити обласне телебачення або радіо (дротове або ефірне на частоті 67,13 МГц), прослухати інформацію, яку передають, і далі діяти відповідно до отриманих розпоряджень. Інформація передається протягом п’яти хвилин після подачі звукових сигналів. для кожного випадку надзвичайної ситуації вже є заздалегідь підготовлені приблизні варіанти повідомлень. З урахуванням деталей кожного конкретного випадку повідомлення коригуються на місці.

– У такому повідомленні має бути інформація про місце і час виникнення надзвичайної ситуації, її розміри і масштаби, час початку і тривалість дії факторів ураження, територію, яка потрапляє в зону ураження, а також порядок дій населення, головне – діяти згідно зі вказівками без метушні й паніки. У тому разі, коли сигнал тривоги застав вас удома, фахівці БЖД рекомендують приготувати індивідуальні засоби захисту органів дихання і шкіри, а за їх відсутності – повсякденний одяг, взуття, ватно-марлеві пов’язки тощо.

Радіаційна та хімічна небезпека

- У разі радіаційної або хімічної небезпеки потрібно провести додаткову герметизацію житла: позакривати всі двері й вікна. Також потрібно захистити від зараження продукти харчування і воду: покласти їх у холодильник, завернути в пергамент, плівку, целофан, використати герметичний посуд. А якщо ви почули сирену у транспорті чи громадському місці, необхідно уважно і спокійно вислухати вказівки адміністрації щодо того, де поблизу знаходиться сховище або станція метрополітену, і якнайшвидше дістатися туди.

Перегляд відео: «Як вижити під час ядерного вибуху»

 https://youtu.be/lROo4YXtQAY

 

Дії населення при проведенні евакуації.

    Евакуація є основним способом захисту населення при загрозі або виникненні надзвичайної ситуації.
     Перед повідомленням про порядок та початок евакуації буде подано звуковий сигнал “Увага, всім!” - переривисте звучання електросирен. Почувши цей сигнал, необхідно увімкнути гучномовці радіомовлення, телевізори та вислухати повідомлення.

Дії населення при проведенні евакуації.

Отримавши інформацію про надзвичайну ситуацію та рішення про проведення евакуації, населення зобов’язано негайно залишити свої квартири та власні будинки, при цьому відключити електричну мережу, газ, воду, закрити вікна і квартирки, двері і вийти на збірні евакуаційні пункти та пункти посадки на автотранспорт, або у безпечні зони, вказані в повідомленні.
     Евакуація передбачається комбінованим способом, при якому основна частина населення виходить пішки. Збір населення, реєстрація та відправка колон буде проводитись на збірних евакуаційних пунктах.
     Люди похилого віку (чоловіки старше 65 років, жінки старші 60 років), вагітні жінки, жінки з дітьми до 10 років, хворі, інваліди збираються на пунктах посадки на автотранспорт.
     При виході з собою взяти документи, гроші, продукти харчування та воду на три доби, постільну білизну, необхідний одяг та взуття вагою не більше 50 кг. на кожного члена сім’ї, дітям дошкільного віку вкласти в кишеню або пришити до одягу записку, де зазначається прізвище, ім’я та по-батькові дитини та батьків і домашню адресу.
     Обов’язково взяти з собою засоби індивідуального захисту (протигази, респіратори, марлеві пов’язки).
     На збірних евакуаційних пунктах, пунктах посадки на автотранспорт уважно слухайте та чітко виконуйте всі розпорядження посадових осіб евакуаційних органів та органів охорони громадського порядку.
     Свій збірний евакуаційній пункт та пункт посадки на автотранспорт Ви можете узнати у витягу з Плану евакуації населення
. В безпечному місці Вас приймуть і розмістять в громадських будівлях чи житлових будинках. Для евакуйованих буде організоване комунально-побутове та медичне обслуговування.
     Ви ж в свою чергу зобов’язані виконувати всі розпорядження приймальних евакуаційних органів та місцевих органів влади.

Висока організованість та дисципліна кожного громадянина – головне в період евакуації !

 

Поведінка людини у натовпі під час масових заходів

1. Щоб не загинути у натовпі, краще правило — не потрапляти в нього або обминути його. Якщо це не можливо, в жодному випадку не рухатись проти натовпу.

2. Пам'ятайте, що найнебезпечніше — бути затиснутим і затоптаним у тисняві.

3. Люди у паніці не помічають тих, хто перебуває поруч. Кожен думає про особистий порятунок. Люди пориваються вперед, до виходу. Найбільша тиснява буває в дверях, перед сценою, біля арени тощо.

4. Тому, входячи в будь-яке приміщення, треба звертати увагу на запасні та аварійні виходи, і знати, як до них добратися.

5. Не наближатися до вітрин, стін, скляних дверей, до яких можуть притиснути і таким чином травмувати. Якщо натовп захопив — не чинити йому опір. Потрібно глибоко вдихнути, зігнути руки у ліктях, підняти їх, щоб захистити грудну клітку. Неможна тримати руки у кишенях, чіплятися за щось руками — їх можуть зламати. Якщо є можливість, потрібно застебнути одяг. Високі підбори можуть коштувати життя, так само, як і розв'язаний шнурок. Потрібно викинути сумку, парасольку тощо. Якщо щось впало, ні в якому разі не можна намагатися підняти — життя дорожче.

6. Головне завдання в натовпі — не впасти. Якщо вас усе ж збили з ніг і ви впали на землю, необхідно спробувати звернутися клубком і захистити голову руками, прикриваючи потилицю. При будь-якій можливості треба спробувати встати на ноги.

Екстрена або тривожна валізка

 – це узагальнена назва базового набору речей, які можуть вам знадобитися в випадку екстреної ситуації. Цивільна «тривожна валіза», як правило укомплектований рюкзак об’ємом від 30 літрів, в якому знаходиться мінімальний набір одягу, предмети гігієни, медикаменти, інструменти, предмети самооборони і продукти харчування. Всі речі в тривожному рюкзаку повинні бути новими (і періодично оновлюваними) і не повинні використовуватися в повсякденному побуті. 

«Валізка»
У першу чергу потрібно визначитися з самою «валізкою». Для цієї мети краще всього використовувати рюкзак. Уявіть ситуацію, в якій вам доведеться йти пішки, а не їхати на автомобілі. Наприклад, на дорогах може бути затор, і потрібно буде продовжувати евакуацію пішки. Накинули рюкзак і пішли. Варто сказати і про упаковку рюкзака. Невеликі і експедиційні рюкзаки потрібно укладати не за принципом «важке внизу», а розподіляти вагу в ньому рівномірно. Добре, якщо у вашому рюкзаку буде нижній відділ - «підвал» або клапан. Укладайте речі так, щоб можна було легко знайти те, що вам потрібно. Добре, якщо рюкзак поставляється з накидкою від дощу. Якщо її немає, то можна купити її окремо. І звичайно, рюкзак повинен бути якісним, щоб не розвалився після 30 хвилин носки у важких умовах.

Зокрема, з вами має бути:

·        український та закордонний (якщо такий є) паспорти;

·        ідентифікаційний код;

·        свідоцтво про народження;

·        прописка;

·        медична картка.

Необхідно взяти оригінали усіх цих документів, а також зробити декілька копій.

Документи й папери треба покласти у водонепроникний пакет чи у файл, скріплений степлером.

 

Оригінали потрібно тримати біля тіла – у кофті під курткою чи у внутрішніх кишенях, адже вони знадобляться при реєстрації на списки евакуації.

Також їх не можна губити чи викидати, якщо вам з якихось обставин доведеться позбутися рюкзака.

Туди ж можна покласти папірець, на якому можна вказати ваше прізвище, ім’я, по-батькові, групу крові та алергени.

Копії документів можна розкласти у різні кишені сумки чи рюкзака.

Правила поведінки при артилерійському обстрілі і бомбардуванні житлових масивів.

 Почувши звук міни (або застережливий крик досвідченого товариша), негайно падайте на землю і вжимайтесь в ній сильніше, закриваючи голову руками. 

Гірша ідея - це кудись бігти, стояти, взагалі перебувати у вертикальному положенні - міни і осколки все одно швидше вас.

 - Під час обстрілу навіть НЕ думайте ВСТАВАТИ!

Лежіть там, де впали. 

Під час паузи можна оглянути місцевість, переміститися в підвал, в щілину, в воронку. 

Чим нижче ви будете лежати, тим більше шансів пережити обстріл без наслідків.

 - Навіть якщо комусь поруч потрібна допомога - виявляйте її після обстрілу і в укритті, інакше допомога, швидше за все, скоро знадобиться і вам.

 - Постійно тримайте в полі зору будівлі які знаходяться поблизу , споруди, місцеві предмети, які можна швидко використовувати як укриття. З часом це увійде в звичку.

 - НЕ ПІДХОДЯТЬ в якості притулку підвали «хрущовок», або «панельних» багатоповерхівок, техніка, автомобілі, пожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, сучасні будівлі, міцність їх невелика і наявність великої кількості вікон, вітрин і скляних елементів, при вибуху утворюють цілу хмару осколків. Ховатися в торгових центрах, і магазинах типу «Метро» - взагалі самогубство.

 - ХОРОШИЙ варіант притулку - метро поблизу, глибокий підвал («сталінки», «дореволюційної» споруди), бомбосховища (вони як правило біля шкіл, або в підвалах старих шкіл), дно великого рову. Ховатися під мостом - спірний варіант, краще не варто. 

З одного боку біля мосту міцні опори, з іншого - саме цей міст може бути метою удару.

 - Якщо немає можливості швидко, одним ривком переміститися до такого місця - сховатися можна за бордюром, в канаві, траншеї, ямі або за високим парапетом тротуару.

 - У будівлі краще ховатися в підвалі або на першому поверсі - в кутку, недалеко від вікна чи двері.

- Після закінчення залпу не поспішайте виходити з укриття. 

Зачекайте хоча б хвилин десять - цілком імовірно, що обстріл продовжиться.


 

Вибухонебезпечні предмети

Запам’ятайте! 

Якщо ви випадково виявили вибухонебезпечний предмет,до нього не можна навіть торкатися – це дуже небезпечно. Знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають право тільки спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп.

При виявленні підозрілого предмета, що може виявитися вибухонебезпечним:

- не чіпайте, не відкривайте, не рухайте знахідку;

- зафіксуйте точний час, коли вона була виявлена;

- відгородіть місце, де знаходиться підозрілий предмет;

- відведіть подалі людей від підозрілої знахідки;

- припиніть будь-які роботи в районі небезпечного місця;

Не брати у руки чужі речі, вони можуть бути заміновані!

Навіть якщо ви побачили на дорозі дорогий телефон чи ще щось. Крім того, якщо ви побачили десь «нічійну» сумку чи дипломат, або невідомий автомобіль, який тривалий час припаркований біля вашого будинку відразу телефонуйте до служби МНС. Адже так ви врятуєте життя і собі і людям що знаходяться поруч з вами.

 І головне - Зберігайте спокій !

 

Заключне звернення.

І наостанок… Кожен з вас мріє. Мріє, загадуючи бажання на День

народження або в останню хвилину під Новий рік. Навіть коли це здається нездійсненним ви сподіваєтесь і вірите. Хтось заплющує очі та бачить себе з прекрасною освітою або професією про яку мріяв усе життя. Хтось, посміхаючись, уявляє свою молоду родину, маленьких діточок.  Хтось, подумки прокладає свій шлях мандрівника. Ви мрієте вдосконалюватися, бути заможними, успішними та щасливими. Усі мають право мріяти та

бажати, заради цього хочеться жити. Цінуйте та бережіть своє життя для здійснення своїх мрій!

 

 

Дякую за увагу!


 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

1.     Виховна година вберегтися і вижити

http://metod.cpoitpd.kiev.ua/?p=1086

2.     Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеру https://dsns.gov.ua/uk/abetka-bezpeki/diyi-naselennya-v-umovax-nadzvicainix-situacii-vojennogo-xarakteru

3.     Як вижити під час ядерного вибуху https://youtu.be/lROo4YXtQAY

4.     Як зібрати "тривожну валізу"

https://life.pravda.com.ua/society/2022/01/27/247270/

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар