Робота з обдарованими дітьми


Олімпіада з математики
  • Олімпіадна задача з математики – це задача підвищеної складності, нестандартна як за формулюванням, так і за методами розв’язання. Серед олімпіадних задач зустрічаються такі, для розв’язання яких потрібні незвичні ідеї та спеціальні методи, так і задачі більш стандартні, але деякі із них можна розв’язувати оригінальними способами.
    Практично в кожній олімпіадній роботі зустрічається, як мінімум, одна задача з геометрії. Саме геометричні олімпіадні задачі викликають найбільші труднощі в учнів, і це не тому, що учні погано знають геометрію, а тому, що найбільше штучних прийомів, додаткових побудов використовується саме при розв’язуванні геометричних задач.
    Розпочинати роботу по підготовці учасника математичної олімпіади необхідно з самого маленького віку. Коли учні приходять в школу, то з початкових класів слід готувати майбутнього переможця. Задачі на розрізання, склеювання, заміщення, розрізання, ігрові задачі, задачі на складання таблиць істинності, все це під силу самим маленьким учням. Продовжити роботу повинен учитель середніх та старших класів.

    __________________________________________________________________

ІІ (РАЙОННИЙ) ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ 
ОЛІМПІАДИ З МАТЕМАТИКИ 
 Дата проведення 12 листопада 2016 року

       У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики беруть участь учні 6-11 класів. Початок олімпіади о 9 годині. На виконання завдань учнями відводиться 3 астрономічні години.
      Комплект олімпіадних завдань охоплює вивчений учнями матеріал з різних розділів курсу математики відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів за попередні роки навчання та з тем, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади.

    Для виконання завдань кожен учень на початку олімпіади повинен мати: ручку, олівець, лінійку, гумку, циркуль. Учням не дозволяється користуватися мікрокалькулятором, мобільним телефоном та іншими електронними приладами, додатковою літературою (посібниками, довідниками тощо).
     Для якісної підготовки учнів до олімпіад з математики необхідно:
  • Опрацьовувати з учнями олімпіадні завдання ІІ та ІІІ етапів олімпіади попередніх років під час підготовки до ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади.
  • Використовувати можливості Інтернет-технологій для підготовки учнів до олімпіади, у тому числі участь в Інтернет-олімпіадах.
  • Проводити тренінги по розв’язанню подібних задач. У якості задач можна використовувати завдання, що пропонуються на Міжнародному конкурсі «Кенгуру».
  • Підготовка учнів до олімпіади передбачає високий рівень засвоєння ними обов’язкової програми. Але, необхідно враховувати, що програма шкільного курсу математики відрізняється від програми підготовки до олімпіади. Найбільші складності в учнів виникають при розв’язанні задач логічного характеру, яких серед завдань олімпіади 75-90%.
  • Враховуючи типові помилки учнів, які виникають при виконанні олімпіадних завдань, необхідно опрацювати традиційні олімпіадні теми:
  1. Принцип Дiрiхле.
  2. Інваріанти.
  3. Кола Ейлера.
  4. Розфарбування, замощування, покриття, паркети.
  5. Розрізання, переливання, зважування.
  6. Задачі на сiтках.
  7. Задачі про таблиці.
  8. Ігрові стратегії.
  9. Принцип «крайнього».
  10. Пошук закономірностей.
  11. Графи.
Підготовка до олімпіади

________________________________________________________________

І (ШКІЛЬНИЙ) ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ 
ОЛІМПІАДИ З МАТЕМАТИКИ 
 Дата проведення 12 жовтня 2016 року

Для проведення І туру олімпіади будуть використані завдання  надіслані відділом освіти Кіровоградської райдержадміністрації. 
ОРІЄНТОВАНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАНЬ


7  
Повне правильне розв’язання
6 -7
Повне правильне розв’язання. Є невеликі недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання.
5 - 6
Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не розглянуті окремі випадки, але може стати правильним після невеликих виправлень або доповнень.
4 - 5
Правильно розглянуто один з двох (більш складний) істотних випадків, або в задачі типу «оцінка-приклад» вірно отримана оцінка.
2 - 3
Доведені допоміжні твердження, що допомагають у розв’язанні задачі
1
Розглянуто окремі важливі випадки за відсутності розв’язання (або при помилковому розв’язанні).
0
Розв’язання неправильне, просування відсутні. Розв’язання відсутнє.

Звіт
про проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади
з математики у 2016-2017 навчальному році
в Івано-Благодатненському навчально-виховному комплексі
"загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад"

Вчитель: Кльоз І.В.

Клас
Кількість учнів у класі
Кількість учасників
Місце
П.І.П. учасника
Вчитель
7
10
7
І

Кльоз І.В.
ІІ

ІІІ

9
14
10
І
Бабіч Лілія
Кльоз І.В.
ІІ
Меренкова Олександра
ІІІ
Момот Руслана
10
2
2
І

Кльоз І.В.
ІІ

ІІІ

11
6
4
І

Кльоз І.В.
ІІ

ІІІ



Опис змістової частини завдань, джерело завдань, їхня класифікація тощо
Для проведення І туру олімпіади використані завдання  надіслані відділом освіти Кіровоградської райдержадміністрації. Завдання містять: логічні задачі, розрахункові задачі, задачі геометричного змісту, завдання на складання рівнянь

Як справилися учні з завдання олімпіади; недоліки, які виявлені під час виконання олімпіадних завдань (конкретно)
Учні 7 класу загалом показали низький результат. Найбільше труднощів викликали завдання геометричного змісту,завдання на подільність чисел та задачі на зважування.
Учні 9 класу більшість учнів класу показали низький результат. 50 % учнів класу впорались із завданням на подільність чисел, жоден не розв’язав геометричну задачу. Багато допускають помилок при складанні рівнянь для розв’язування задач.
Учні 10 класу мають складнощі із задачами геометричного змісту та із задачами які потребують доведення. 100% учнів класу справили із завданням на подільність чисел.
Учні 11 класу загалом показалий низький результат. Мають труднощі з логічними задачами.
За результатами олімпіади переможцями визнано:
І місце --Бабіч Лілію (9 клас)
ІІ місце – Меренкова Олександра (9 клас), ІІІ- Момот Руслана (9 клас)
_______________________________________________________________________________


Немає коментарів:

Дописати коментар