четвер, 19 січня 2017 р.

Ігор Самохін, Ірина Когут. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ФАКТОРИ У НЕРІВНОСТІ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

      Опитування учасників ЗНО-2016, у якому взяли участь десятки тисяч випускників шкіл, дозволило вперше оцінити вплив соціально-економічних чинників на навчальні досягнення. Очікувано, видимий розрив між міськими та сільськими школами, а також між звичайними та “елітними” закладами можна значною мірою (хоч і не повністю) пояснити різницею в соціальному походженні випускників. Особливо велике значення має освіта батьків. Також на результати впливає сфера праці й посада батьків, наявність батьків-заробітчан, наявність удома книжок, розмір класу, необхідність добиратись до школи в інший населений пункт, можливість готуватись до тесту з репетитором, гендер тощо. В опитуванні було враховано також індивідуальні та мотиваційні чинники, що відіграють велику роль. Із менш очікуваних результатів дослідження було виявлено відсутність зв’язку між статками родини та балом ЗНО. Дослідження не дає остаточних відповідей на всі питання: бажано проводити аналогічні, методологічно вдосконалені опитування щороку, щоб побачити тенденції і переконатись у значущості перелічених чинників. Але як перший крок таке дослідження є дуже цінним задля кращого розуміння поточного стану доступу до якісної освіти в Україні та шляхів зміни освітньої політики....
     Продовження читайте тут
Джерело: http://www.cedos.org.ua



Немає коментарів:

Дописати коментар